att lägga energin på det vettiga.

 
Sitter och dricker te, småäter på choklad och lyssnar på musik. Utanför yr snöflingorna och jag kan inte annat än känna mig lite tudelad. Ena delen utav mig vill bli irriterad på vädret, på de där snöflingorna som demonstrativt faller från skyn, den andra delen lugnar mig och säger att jag ändå inte kan göra någonting åt det, för så är det ju. Jag fungerar ofta så, har en diskussion inom mig, den ena delen som blir irriterad och den andra delen som lugnar och medlar med den irriteradedelen och jag kommer ofta till slutsatsen att jag håller mig lugn för det finns ändå ingenting att göra åt saken. Varför brusa upp sig för någonting som jag ändå inte kan styra över? Det är onödig energi som går åt till det och som lika gärna kan gå till någonting vettigt, som att sitta här och skriva och bara låta tankarna fara åt alla möjliga håller och kanter och som sedan benas ut i något slags blogginlägg om ingenting, egentligen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0