de där ögonen.

 
Idag när vi åt lunch så satt jag och tittade på farmor, det var någonting annorlunda med hennes utseende men jag kunde inte sätta fingret på vad det var, tills jag tittade henne djupt i ögonen. Hon har länge haft en rätt så grå ton i ögonen, så länge som år, men idag så var den tonen borta och hennes fantastiska blå/gröna färg var tillbaka. Det var så länge sedan jag såg denna lyster i hennes ögon så jag blev helt exhalterad och sa det till henne direkt och hon blev så glad. När jag sedan tittade lite mer så insåg jag att jag även ärvt hennes ögonfärg. Både mamma och pappa har blåa ögon men jag har en liten grön ring runt pupillen vilket de inte har. Jag och farmor är otroligt lika i mycket och jag känner igen mig så mycket i hennes beteende och tankegångar. Jag blev så lycklig när jag såg henne idag och hennes ögon, kan inte få nog av bilden på henne och lyckan i ögonen. Jag är så stolt som är hennes barnbarn och om jag är hälften så pigg och vacker som hon är vid 82 års ålder så kan jag skatta mig lycklig. Vad tycker ni? Är vi lika? ♥
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0