vattenkokare och Stockholmskoncept for the win

199 kr på Net on Net
 
Den här vita krabaten fick följa med oss hem idag. Vi stoppade in på Net on Nets lagershop i Väla då Tonny skulle köpa en datorgrej. Jag har suktat efter en vattenkokare ända sedan jag flyttade in hit men har aldrig riktigt tagit tag  i saken. När jag pluggar så dricker jag nog två till tre koppar te om dagen, vilket blir rätt så drygt att göra då på spisen + att jag fått för mig att spisen inte mår riktigt bra utav att stå och brassa i korta omgångar flera gånger per dag? Vi fick iallafall med oss den här hem, den billigaste och med bäst volyminnehåll, 1,9 l och 199 kr. Klart det är en chansning när det är så pass billigt men jag har kört den två gånger för att göra rent den och den funkar riktigt bra, sen tycker jag faktiskt den är rätt så snygg med. Passar bra in i vårt kök som har vita vitvaror (och snart även vitt matbord).
 
Vi har precis avnjutit en riktigt god middag. Sen jag flyttade hit så har ju matintaget bestått av: frukost, middag, (mellis) och kvällsmål, alltså inte lunch och middag som två stora mål om dagen som jag ätit i hela mitt liv. Men idag så pratade vi om det på morgonpromenaden då vi känner att det inte är riktigt hållbart att äta bullar (frallor på Stockholmska) varje morgon och kväll, vi känner verkligen hur sega vi blir utav det där rena vetemjölet. Ni vet ju att vi hade en lång period förut med att äta kvarg och frukt till kvällsmål? Det blev ju väldigt dyrt i slutändan så vi fick ändra om helt, då blev det ägg, bulle och ev yoghurt för min del, väldigt lite men mättande, men som sagt så känner vi nu att det inte riktigt går ihop. Så idag har vi lagat helstekt kycklingbröstfilé och rotgrönsaker i ugn och keso till, så sjuukt gott och för min lilla skåning så var detta en helt ny upplevelse och han älskade alltihopa! Konceptet + maten, win win för mig och Stockholm! Woho! Haha. 
 
Nu ska vi kolla på lite saker till bröllopet och så kanske det blir någon film eller så i soffan senare, hoppas ni har en jättebra onsdagskväll, kram på er ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0