En underbart mysig söndag och "Emma-kaka"

som jag älskar S&Ts hem!
 
Vi har haft en såndär söndag som man bara älskar. Till och med vädret har gjort det snäppet bättre faktiskt. Det har regnat hela dagen och vi har gjort det man gör bäst när vädret är sådant, myst! Vi åt en jättesmaskig middag hos Siv och Tommy, kyckling i ugn, ris, sallad och currysås, namnamnam. Vi har gosat med voffsingarna och kastat boll till Moa och tagit massa bilder (Jag var offer för Tonnys "åh vad kul det är att trycka upp kameran i näsan på dig när du äter älskling"-stund blandannat), diskuterat politik och dagens samhälle. Till fika efteråt hade Siv gjort en kaka speciellt till mig. Tonny älskar Toscakaka, men jag kan tyvärr inte äta mandel (som jag fullkomligen älskar, jag talar alltså till den grad att jag inte släpper mandelskålen som tillhör glöggen på julen ur sikte!) så Siv hade gjort en kaka speciellt till mig, helt från huvudet. Inget recept eller någonting. Den heter nu "Emma-kakan", så otroligt mumsig! Om jag inte gissar helt åt fanders så är det Toscabotten, äppelskivor och någon riktigt mumsig äppel-sockerblandning på toppen? Fick med mig resten hem också :D Glad tjej! Tack så hjärtligt kära svärmor för det! ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0