Söderåsens nationalpark - något utav det mäktigaste jag sett

 
Bilder från sist vi var där
 
Här är bilder från sist vi var i Skäralid. Jag har ju redan skrivit om det HÄR. Det är otroligt vackert och det känns verkligen inte som att man är i Sverige när man går där. Temperaturen skiftar från varmt till kallt på bara någon meter och på vissa delar så har du bara en vägg av sten bredvid dig. Jag har aldrig varit med om någonting så mäktigt faktiskt. När vi gick där sist så fick Tonny hålla ordentlig koll på mig för jag kunde inte sluta titta uppåt mot stenväggen och "trädväggarna", jag är ju inte känd för att ha bra balans så jag måste sett ut som en full en när jag gick där och tittade åt alla håll och kanter. Som tur är så hade jag T där bredvid mig som höll koll, som han alltid gör när vi även är ute och går på morgnarna (jag får aldrig gå närmast vägen). Det ska bli väldigt skoj att se hur det ser ut nu när hösten har tagit sitt grepp om skåne. HÄR kan ni läsa mer om Skäralid och HÄR om Söderåsens nationalpark som det också heter. Det är ca 750 000 som besöker platsen varje år. Om ni har vägar förbi skåne eller bor här i närheten så tycker jag definitivt att ni ska åka dit, ni kan ha med er egen picknick eller äta på restaurangen som ligger där.  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0