Träningstips och tankar för fibrosar

 
Som min lysande facebook-status säger så har jag invigt mitt nya hemmagym som jag fick av Tonny i julklapp. Jag har pumpat upp min boll, men jag körde mest övningar med gummibandet, så jäkla grymt det är. Det är ju perfekt för oss fibrosar då man kan bestämma motståndet själv, beroende på hur kort eller långt du låter gummibandet vara. Jag hade känningar en stund efteråt men nu känns det bra, känner mig bara lite trött i armarna men jag trodde det skulle kännas ännu värre. Jag har varit så nojjig och orolig inför att träna i och med att jag får så lätt ont, exempelvis om jag bär matkassar en stund etc, då får jag jätteont i armarna och de känns två meter långa efteråt, men nu så har jag gett mig baske på att jag ska ge det ett försök. 
 
Jag har tänkt på det här rätt mycket och jag tror faktiskt att det är som med allt för oss fibrosar, att vi bara känner av träningsvärken + tröttheten mer än vad "man ska", men det inte är farlig värk vi har utan kraftigare. Jag har lagt märke till en sak och det är en så simpel grej som att tömma kastrullen på pastavatten. När jag flyttade in hit med Tonny så blev jag så trött och fick så ont i armarna av att hålla locket mot kastrullen och hälla av vattnet, men nu så kan jag tömma en helt full kastrull med pasta i utan problem! Jag tror det som sagt bara är att vi får en kraftigare träningsvärk, som egentligen inte är så kraftfull som vi känner. 
 
Jag ska iallafall ge detta ett försök och jag känner mig redan riktigt peppad. För jag menar, det skadar ju inte att få en starkare fibrokropp? Dessutom får man massa endorfiner på köpet och det behövs verkligen. Jag har i princip studsat runt som en gurka här hemma idag efter både morgonpromenad och träning, så härligt! Jag började försiktigt och lyssnade på kroppen, det är verkligen A och O när det kommer till oss. Bilder och så vidare kommer sen, när ljuset tillåter ;) Nu ska vi gå och laga mat och sen är det lördagsmys som gäller. Kram på er ♥
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0