Egna målbilder och deadlines rocks!

just nu...
 
Har en deal med mig själv. Har läst en hel massa under dagen och räknade ut att jag har 62 sidor kvar och tänkte då att jag sätter en deadline för att ha läst dessa sidor fram till Bobbo kommer hem, myser med honom, går och lägger oss, sover som en prinsessa och går upp i tid så jag kan börja plugga klockan åtta imorgonbitti och skriver på uppsatsen och är klar klockan 12 med Bokhistorian. En helt fantastisk deal tycker jag och tänk så grym jag kommer känna mig när jag sitter där klockan tolv och kan äta lunch i lugn och ro innan jag påbörjar historian? Sen när jag är klar med historian, som inte ska vara inne för ens på torsdag kl 23.59 så kan jag putsa på Bokhistorian om jag känner att det behövs, eftersom den inte ska vara inne för ens på söndag 23.59. Nu är det bara att köra. Jag måste jobba så här för att jag ska vara effektiv och få någonting gjort och deadlinen för Bokhistorian är egentligen för långt bort för att jag verkligen ska bita i och bara kötta, så därför tog jag mig i kragen och gjorde denna deadline. Sen kanske ni undrar varför jag väljer att göra Bokhistorian först, den som ska vara inne sist? Jo, för att det är den tråkiga kursen av dessa två och då blir jag mer motiverad att göra klar den så jag kan påbörja historiauppgiften, historia som jag älskar. Jag älskar målbilder och deadlines ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: A

Heja dig vad grym du är! <3

Svar: Åh tack hjärtat!! Ibland får man bara ta sig i kragen helt enkelt. Tack för du tycker det <3
Emmas fibromyalgi

2014-06-03 @ 08:37:59
URL: http://vinglamedvingar.blogg.se
Postat av: Anna

Så gjorde jag under min juristutbildning också, egna scheman och mål annars är det lätt att allt blir liggande tills det blir stressigt istället! Kör hårt nu :)
PS jag har vb:at våra mail till din nya adress, hoppas du fått dem :)

Svar: Ja men visst är det så? Roligt att vi kör på samma taktik :)! Tack så jättemycket Anna!! :) Åh, ja jag såg det :D Perfekt! Ska svara dig när hemtentaköttandet är över :)! Stor kram
Emmas fibromyalgi

2014-06-03 @ 12:53:15
URL: http://sottochgott.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0