köttat i två dagar och middagsissue

Bobbo hjälpte mig omprogrammera datorn igår och min middag idag
 
Pust, stånk och stön! Som vi har köttat med bröllopspyssel nu i två dagar och vi är inte riktigt klara än, men vi har kommit en bra bit på vägen. Önskar jag kunde visa upp er allt fint vi gjort, men det får vänta till våra underbara bilder som Bea kommer ta på bröllopet. Vill ju inte avslöja någonting innan! I övrigt så fick jag faktiskt i mig en vettig middag idag, kycklingsallad med avocado. Jag har haft jättesvårt för att äta middag sen jag blev gravid då jag får en olidlig halsbränna (har dock haft det i princip hela dagen idag, men ändå) och det förstör ju matlusten rätt ordentligt. Så jag har i princip fått i mig ett bra mål om dagen, resten av varit i form av yoghurt och mackor, typ. Men jag ringde vår barnmorska igår och pratade om det och hon var inte ett dugg orolig för att jag hade dåliga matvanor eller någonting, hon sa snarare: "Jag är glad så länge du inte sitter och dricker cola, äter chips och godis varje kväll istället för yoghurten", så det lugnade ner mig rätt mycket. Jag försöker ju verkligen få in mer mat om dagarna, men på kvällarna är det riktigt svårt. Jag är knappt hungrig heller och då ställer man sig ju inte och lagar någonting (om man inte har ett jättecraving för potatismos och sätter sig och äter det klockan åtta en fredag)? Men men, iallafall. Jag ska försöka bättra mig och den här salladen kanske hjälpte mig in på rätt spår? Vi kan ju hoppas. I övrigt så har jag träningsvärk i benen efter dessa morgonpromenader som vi gått ut på tillsammans nu (Tonny har ju gått utan mig innan när jag inte kunde) och det är jätteskönt, jag känner mig redan piggare och starkare. Nu ska vi bara pyssla ihop de sista dagarna inför bröllopet, vilka inte känns överflödiga kan jag ju meddela. Imorgon ska vi till cateringfirman för att fixa med det sista, vilket känns väldigt skönt att få det gjort äntligen. Sen är det råplugg för mig så jag får någon dag ledig antingen i helgen eller i början på nästa vecka så jag och svärfar kan fixa med det sista pysslet. Nehepp, nu ska jag försöka hitta någonting att göra som får bort min rastlöshet och det hormonella påslaget jag precis fick... Suck ♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0