Det går framåt, på flera olika sätt

två bilder från förra veckan när jag var nyklippt. Busen hjälper ju självklart mamma att äta glass också ;) Och lite nytt smidigt mellanmål när jag inte orkar ställa mig och laga någonting. 
 
Tjolahopp! Hur är det med er? Med mig är det faktiskt bättre ("peppar, peppar ta i trä") och jag är inte lika värkig och helt hopplöst orkeslös längre. Orkar gå omkring och småfixa i huset igen, städa och tvätta och sådant som är nödvändigt, vilket är väldigt skönt för de senaste två veckorna har det inte varit så rent och fint här hemma som jag vill ha det, eftersom jag mått som en påse skit. Plugget går också bra, sitter varje förmiddag och om jag behöver mer så kämpar jag på på eftermiddagen också. Men målet är att sitta fyra timmar på förmiddagen, så jag har eftermiddagen ledig, vissa dagar går det och vissa dagar går det inte och det är ju bara att acceptera då. 
 
Vi börjar få mer ordning här hemma också, vilket är jätteskönt. Bästa svärföräldrarna hjälper oss väldigt mycket och har gjort det enda sedan vi flyttade in och nu när jag inte kan göra mycket alls så ställer de upp ännu mer ♥ Vi har fått in skötbordet i badrummet och hyllor som jag har målat är upphängda i busens rum. Nu ska jag bara tvätta ur byrån (som jag också målat) och sedan börja tvätta hans kläder och lägga in, wiho! Ska visa er rummet sen såklart när allting är helt färdigt. Kan också visa er lite före och efter-bilder på det jag målat och fixat, hittade två underbara färger till hans rum som jag är så kär i. 
 
Jag har också fått höra att nya FibromyalgiNytt är ute, jag har tyvärr glömt att adressändra till min lokala förening så jag har inte fått den än, men jag har skrivit för det numret och är väldigt, väldigt glad för era fina tillrop och artikeln. Det värmer oerhört att få höra era ord ♥ Kramar till er! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Susanna Maria J

Vad underbart!

2014-09-11 @ 11:31:15
URL: http://oslofru.com/
Postat av: Madde

Vad kul att du har skrivit för tidningen:) Jag är inte medlem i Fibromyalgiförbundet men har funderat på det tidigare men sen glömt bort det. Är du nöjd med ditt medlemskap?
/Mvh Madde

2014-09-26 @ 23:14:31
URL: http://maddecase.blogg.se
Postat av: Monika

Hej!

Hoppas allt är bra?! Så länge sedan du uppdaterade bloggen.

Vh
Monika

2014-10-13 @ 12:09:24
Postat av: Monika Johansson

Hoppas allt är braoch att du kan uppdatera.

Vh
Monika

Svar: Hej Monika!
Allt är jättebra. Vi fick vår lille son förra tisdagen :)
Hur är allt med dig?

Tack för att du visar sådan omtanke <3 Jag vet inte hur mycket jag kommer att blogga nu, just nu så finns inte riktigt tiden då jag även pluggar och vill komma in i bebislivet :) Men så fort jag har lust och ork kommer jag skriva, men du får jättegärna fortsätta kommentera!! :)
Kram till dig
Emmas fibromyalgi

2014-10-23 @ 12:09:53
Postat av: Monika Johansson

Åh vad skönt att allt är bra. Grattis! Ni fick er son tidigare än beräknat? Fick i måndags se vår lille son! Gissade hela tiden att det skulle bli en pojke. Gick in i vecka 20 idag. Fibromyalgin är jobbig, men jag har lärt mig tyda min kropps signaler och försöker verkligen göra det jag mår bäst av. Grattis igen!

Vh
Monika

Svar: Tack så hjärtligt :)! Ja det fick vi, en vecka tidigare precis. Ååh! Grattis till er också, så underbart det är att få se sitt mirakel <3 Låter så bra för dig, man vet ju att fibron kommer finnas där jämt så man får helt enkelt hitta sina små knep för att göra det hela bättre.
Kram
Emma
Emmas fibromyalgi

2014-10-23 @ 16:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0