Den starka innebörden av helgfrukostar

 
Började denna söndag med en mysfrukost. Erik uppskattade det jättemycket. Frukost på helgerna är väldigt heliga för mig, jag älskar att mysa till det och göra någonting extra, en helgfrukost utan tända ljus är inte en riktig helgfrukost för mig. Det har nog med att göra att vi alltid (förutom när det var tävlingar osv) åt frukost tillsammans på helgerna när jag bodde hemma, tillsammans och med tvn på i bakgrunden åt vi tillsammans och myste. Det är den bästa starten på dagen för mig. Efter frukosten så skulle vi egentligen åkt till Ikea men det blidde inget med det, jag mådde inget bra. Min kropp var sliten efter gårdagens shopping och vi fick prioritera så vi åkte och veckohandlade istället. Jag köpte med mig en jättefin adventljusstake från ÖoB (de har superfina julsaker där, trott eller ej) till mamma så vi åkte förbi med den och lite kläder (som jag växt ur) efter handlingen och då fick vi även i oss en kopp kaffe lite snabbt. När jag mår dåligt så blir jag som ett litet barn och bara skriker efter mamma-mys, så har det iallafall varit de senaste veckorna. Att vara med mamma då är som healing. Vi fick med oss lite av den urgoda flygandejakob hem till lunch, mumma. Jag har även hunnit med en långprommis med mamma och Rocky i regnet och när jag kom hem från den så möttes jag av ett skinande rent golv, Erik hade varit i städfarten, hur skönt som helst. För att skrämma er lite så har vi inte städat sen vi hade visning (host) för att det har varit så mycket annat, så nu känns det som att strosa runt i ett slott, haha. Nu sitter vi i soffan och pustar ut och snart blir det nog till att laga middag. I veckan så ska vi förresten prova på en massa nya spännande recept så veckohandlingen blev nåågot större än vanligt denna gång. För att avsluta den här veckan och för att påbörja nästa vecka på bästa sätt så kommer vi sitta i soffan hela kvällen och kolla på Solsidan och allt annat som tvn erbjuder, förmodligen med en kopp te i händerna ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0