det där med nuvarande grannar och nya grannar.

 
Måndagförmiddag och jag bara sprudlar. En ny vecka, nya tag och nya möjligheter, helt fantastiskt. Plus då att vi flyttar om 3 dagar, vilket är helt galet. Vi höll på hela dagen igår igen, jag monterade hylla, vi fick ihop vår soffa, jag strök klädseln och drog på den, jag har världens bästa föräldrar och Erik svärföräldrar, för de åkte igår och köpte det som vi fattades när det kom till köket så idag blir det till att montera lite inredning till köket. Så det blir förmodligen en helkväll där. Det är så roligt för nu när jag är i ettan så känns det så himla konstigt, det är som att kroppen dras mot den nya lägenheten och när jag är i nya så är jag så lugn och harmonisk. Det måste vara ett väldigt gott tecken. Igår när jag stod där och väntade på att Erik skulle komma så var det någon granne ovanför som spelade piano, roligt det där med nya grannar. Just nu så har vi en obehaglig granne som ibland skriker till, i början så var det "bara": "FaaAaaan!" men i påskas så var det mer än så och det blev faktiskt riktigt obehagligt. Man börjar ju undra om det är någon som är sjuk och har någon sorts störning eller om det är någonting som pågår där som man borde ha anmält tidigare. Vi har diskuterat det och vi tror nog att det är någon som är sjuk och sitter och spelar tv-spel eller någonting... Hoppas på det. Det är ju det som är det svåra i lägenhetshus (iallafall i vårt), man vet liksom inte riktigt var i huset det låter ifrån, är det uppifrån eller nerifrån? Nåväl, vi har en pianospeladegranne i nya huset och det är ju alltid trevligt.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0