On my way back - Kakbokstips

 
God morgon på er! Ni hörde inte så mycket från mig igår, låg hemma sjuk även då men känner mig bättre, min kropp är inte som ett kolli längre utan orken är på G vilket är suveränt. Det jag har gjort under dagarna jag varit hemma är självklart att kolla på mer recept. Dessa böcker är mina två receptböcker på kakor i alla dess former och ja, ni ser ju även mina små notislappar som flödar i dem, framförallt i den vänstra. Det jag gillar skarpt med "500 kakor" är att inledningsvis så berättar författaren Philippa Vanstone om hur man gör kakor bäst, vilka "verktyg" man ska använda, hur man ska använda dem och hur man ska ta hand om ingredienserna innan och efter bakning, väldigt bra för oss som inte är jättevana med bakning och som vill ha en snabb lektion i det. Den till höger är väldigt intressant också för det är, som boken heter, en deg som man kan göra 100 olika kakor med. Om ni är intresserade av dessa böcker så går "500 kakor" att hittas HÄR och "1 deg 100 kakor" HÄR.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0