"Stå på dig Emma, stå på dig"

 
Ja, bara för att jag skulle gå upp klockan 6 idag så sov jag ju som en liten prinsessa när klockan ringde och inte började byggarbetarna borra och bila idag klockan 7, nej då. Och nej, jag är int' bitter. Jag är bara i stort behov av sömn. Är redigt seg, opeppad och allmänt bläig. Första veckan på evigheter som jag bara känner "piss off", vilket inte är likt mig, men man måste ju ha sådana veckor också, så man uppskattar de peppande veckorna ännu mer sen (Åh herregud, blir till och med trött på mina klyschiga ord själv).
 
Ja ja, så här ser jag ut idag. Har för första gången på väldigt länge helt utsläppt hår, brukar alltid sätta upp en liten del av håret då jag tycker det ser ut som en hjälm på mig annars, men idag fick det blir så här. Lika slappt som kroppen känner sig, ha ha. Idag är även en sådan dag då jag måste fightas med mig själv för att inte åka iväg och göra någonting efter jobbet. Det är alltid så de dagar då jag mår lite sämre än vanligt, då försöker jag fly från smärtan och orkeslösheten genom att göra någonting som jag egentligen inte borde. Ett rätt självdestruktivt beteende egentligen, som jag måste jobba på. I slutändan så stjälper det ju mig bara, men det är ändå ett rätt förståeligt beteende, enligt mig. Vem vill sitta och bara känna hur smärtan dunkar i kroppen, när man kan sysselsätta sig och inte låtsas om den istället? Ja, rätta mig om jag har fel. Men nej, när jag kommer hem från jobbet ska jag byta om till myskläder, göra lunch och sätta mig på balkongen. Alltså, jag får ångest bara jag tänker på det och jag driver inte, det är ingen lätt match för mig det här. "Stå på dig Emma, stå på dig".
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0