första besöket hos sjukgymnasten.

 
Vilket väder! Kom precis hem från sjukgymnasten. Det var riktigt spännande och hon var riktigt duktig. Har lärt mig en del nytt men jag vill läsa på lite mer innan jag berättar mer om det. Men jag fick 10 min akupunktur och ska dit 2 gånger i veckan i 3 veckors tid nu. Hon sa att med fibropatienter så behandlar man på ett helt annat sätt, hennes andra patienter får akupunktur i 30-40 min men det ska man absolut inte göra med fibrosar då hjärnan på fibrosar har ett överstimuli som gör att vi reagerar så mycket starkare på behandling och därför börjar man sakta sakta och att man använder kortare och smalare nålar. Det kommer ta ett tag det här, men man märker resultat över tid och jag är beredd att vänta, jag känner redan nu en liten huvudvärk, så någonting gör det ju! Men, nu ska jag fortsätta kalka av kaffebryggaren (kaffet smakade piss imorse...) och dricka en massa vatten och läsa på.
 
Men hörrni, jag har märkt en förändring på besökarstatistiken och det blir jag så själaglad för! Ni är hjärtligt välkomna och jag hoppas att ni trivs här, om ni inte gör det så säg till vad jag kan förbättra, jag känner ett driv nu med bloggen och framförallt får jag ju ännu mer driv när jag märker skilllnader, så var inte rädda för att skriva en liten rad ♥ Kram på er.
 
-
First session at the physiotherapist:
The weather here in Sweden aren't that satisfying, snowing like crazy and windy.. Not the best of combinations. I just came back home from my first visit at the physiotherapist. It was a really interesting meeting and we decided that I'll come back 2 times a week for a 3 week period and then we'll see how we're gonna proceed. I'm gonna get acupuncture for 10 minutes during the sessions. She told me that when she treats fibropatients she use shorter and thinner needles cause' the thing with fibro is that the brain is "over stimulated" and because of that you can only treat us for a shorter period (to begin with 10 minutes) and with this kind of needle, or we'll get more pain and difficulties. Now I'm gonna drink a lot of water cause' I got a bit of a headache now after the first acupunture session.
 
I've noticed a little change in my visitor statistic and that makes me soo happy! You are so welcome to my little blog and I hope that you find it interesting. If you have any suggestions or such, don't hesitate to comment and tell me! I'm so motivated now and this makes it all so much better. Big hug to you all ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0