Hitta er morot som gör att ni orkar och lyckas driva er vilja till handling!

 
Vilken dag. Har en otrolig värk i hela kroppen och mina armar bara skriker, likaså benen, eller ja, hela kroppen egentligen men lemmarna är värst. Jag har börjat vakna upp med min stelhet i bröstryggen och nacken igen, jag hade en period då den var borta men den verkar ha hittat tillbaka som sagt. De senaste kvällarna har jag somnat med värmekudden kring nacken, allt för att försöka lindra smärtan. Imorse när jag stod i duschen så kände jag hur jag höll på att ramla ihop pga noll styrka och kraft i musklerna och under tiden jag åt frukost och gjorde mig i ordning så sprang tankarna fram och tillbaka kring om jag skulle klara av att åka till jobbet eller inte. Vet ni vad som gjorde att jag till slut sitter här? Jo, glädjen över att sminka mig, hur banalt det än låter så såg jag fram emot att sminka mig och då fick jag styrkan att driva min vilja att åka till jobbet igenom. Den senaste veckan så har jag haft en väldigt obehaglig yrsel, då jag helt plötsligt bara kan få en våg genom huvudet och jag tappar fotfästet, väldigt obehagligt och inte som den yrsel jag brukar ha. I söndags när vi firade mamma så ramlade jag till och med av stolen, rakt ner i golvet, kan låta kul men min armbåge mår inte så bra efter det kan jag meddela. Jag tycker man ser tydligt i mina ögon att jag inte mår bra, men jag har återigen bevisat för mig själv idag att jag är en kämpe och att ge upp inte är någonting för mig. Jag är väldigt stolt över mig själv idag, och det kan jag säga så här rakt ut utan att tycka att jag skryter. Mitt mål med den här bloggen är ju att inspirera och motivera, och genom att ha den här moroten att få sminka mig så kom jag iväg till jobbet. Försök hitta er morot som gör att ni orkar och lyckas driva er vilja till handling! Idag var det sminkningen för mig, de dagar jag är hemma och är dålig är det att få ta en kopp kaffe efter jag orkat krypa in i duschen, och det funkar, varje gång!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0