lite "första gången"-snack

/Olofström ur instagramlinsen/
 
Torsdag, vilket innebär ledighet för mig. En välbehövlig sådan måste jag säga. Min ledigadag ska spenderas med ingen mindre än min kära Tessi, vi ska ta en kaffe i solen och sedan shoppa lite. Väldigt mysigt ska det bli och nu är det faktiskt några veckor sedan vi sågs, så vi kommer ha lite att prata om ♥
 
Dagens mående är rätt okej ändå, gick ut på en kortare pw innan frukost, vilket gör gott för själen. Är dock rätt stel i nacke och axlar och lite seg i benen, men det är nog för allt gående. Igår så fick äntligen jag och pappa tummen ur (ursäkta språket) att övningsköra, för första gången! Det var så jäklarns roligt, så nu får ni akta er där ute, haha. Nej men jag har haft ett sug nu i någon månad på att verkligen ta det där körkortet, det har ju kommit en del (läs: massor) emellan så det har varken funnits tid eller ork för att ta tag i det, men nu så. Dock kände jag av fibron direkt efteråt. Jag vet inte hur det är med er andra fibrosar där ute, men jag har iallafall märkt att jag blir väldigt påverkad utav nya saker, exempelvis som igår, aldrig övningskört = trött i hela kroppen och huvudet efter en 20-30 min med info + "körning", för några veckor sedan skulle jag åka kommunalt till Marie för första gången = helt slut när jag kom fram och jag gjorde om samma sak i tisdags och då var det inga problem.. Ja, det är i alla fall bra att jag märkt ett nytt samband, det gör ju letandet utav balansen mycket enklare :). Nej, nu ska jag lyssna på musik och göra mig i ordning, vi hörs lite senare och ta hand om er i solen! ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

Va jättemysigt idag bästa hjärtat<3

2013-05-16 @ 14:19:14
Postat av: Louisa

Hej! Klickade in på din blogg av en slump för någon vecka sedan. Måste bara få säga är jag är så tacksam över att få läsa dina peppande inlägg! Jag fick diagnosen fibromyalgi januari förra året, och har ännu inte accepterat att jag som bara är 24 ska ha en kropp som en på 84. Blir inspirerad när jag läser om hur du "jobbat dig upp" och blir peppad på att kämpa mer själv. Antar att det är så att man känner sig ensam blan sina "friska" vänner emellanåt.
Tack för en superbra blogg!

Svar: Hej Louisa! Gud vad jag blir rörd och glad utav dina ord!! Tack så hemskt mycket, det värmer otroligt att höra. Jag har mått lite sisådär den senaste tiden och inspirationen till bloggen har trytit men nu när jag får dessa ord så sprudlar jag bara! Så verkligen, från botten av mitt hjärta, tack så jättemycket! <3 Vi måste verkligen finnas där för varandra i det här, och framför allt vi som är så unga med det, det är inte lätt att bli bra emottagen i samhället och man måste kämpa, tyvärr.. Därför behöver vi all peppning vi kan få. Du får jättegärna maila mig om du vill, [email protected] , om du har några funderingar eller bara vill knyta en ny vänskap :) Oavsett, så finns jag här om du vill prata :) Kram på dig!
Emmas fibromyalgi

2013-05-16 @ 17:10:30
URL: http://btilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0