sjukstuga á la EmTonn

sjukstuga
 
Hej på er! Tack för era glada tillrop om både graviditeten och att jag väljer att dela med mig. Jag har nämligen enda sedan jag fick min diagnos funderat på hur jag kommer må när jag blir gravid och nu vet jag ju. Jag kan säga att jag varit väldigt nervös inför det och jag och Tonny har ju pratat väldigt mycket om detta och tyvärr så känner jag ingen annan med fibro som varit gravid under tiden, så det är bara att kämpa på och som jag alltid gör, lyssna på kroppen så jag lär mig. Idag är en hyffsad dag rent kroppsligt, dock är det sjukstuga för fulla muggar här hemma. Jag blev ju dålig i söndags (som jag skrev i början av veckan) och har mått riktigt piss, men nu är jag på bättringsvägen. Däremot har ju Tonny åkt på en redig salva. Imorse vaknade jag av att han låg jättenära mig på sidan på armen så han nästan hängde över mig, jag blev ju jätteorolig och undrade vad det var och när jag kände på honom så var han så varm! Då sa han att han trots det tagit två panodil för bara några timmar sedan. Så jag gick upp och hämtade tempen och den visade 39 grader, trots två panodil... Min skrutt. Igår låg han i princip i soffan hela dagen, vilket inte hör till vanligheterna vill jag lova, och tittade på film och serier. Känns ändå bra att jag är hemma och kan ta hand om honom för jag vet precis hur jävla (ursäkta språket) dåligt han mår just nu. Den här förkylningen har varit något utöver det vanliga. Jag kämpar just nu med en hosta som ibland kommer ända från lungorna känns det som och det känns även som att det är en rethosta på g, för det tjillar (stavning?) till i halsen när jag andas in. Nehepp. Nu har vi ändå varit duktiga, vi har betalat räkningar och jag har ringt prästen och bokat om vår tid med henne till tisdag istället. Ska bli så skoj att träffa henne och prata igenom vigseln, imorgon är det prick fyra veckor på dagen och igår var det prick en månad på datumet. Jag kan säga som så att om en månad så har vi fullt upp i Bygdegården inför lördagens bravader. Som vi längtar! ♥
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenniey Love

Krya på er<3

kramiz<3

2014-04-25 @ 11:39:59
URL: http://prinsessanjenniey.blogg.se/
Postat av: monika

Hej!

Krya på er och ta hand om varandra och magen. Lycka till med slutspurten av bröllopsplaneringarna. Själv hade jag en vintervigsel mitt i kalla januari, allt gick bra även om det var snö och kyla.

vh
monika

2014-04-25 @ 14:06:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0