Första dagen med nya kosten.

 
God morgon måndag! Jag har varit uppe ett tag och tog en långpromenad imorse, riktigt bitandekallt om ansiktet men skönt för resten av kroppen och knoppen. Det var ju ett tag sedan jag verkligen gick ordentligt helt själv och det känns väldigt bra att komma igång igen. Jag får verkligen en självförtroendeboost när jag gör det, man känner att man är ute och gör någonting och kroppen får arbeta och man mår så mycket bättre efteråt. Idag är även första dagen med min "nya kost". På bilden ser ni glutenfrihavregrynsgröt med körsbär (som jag fick av svärmor frysta i en burk, tinade dom igårkväll) och soyamjölk, så otroligt gott var det! Det enda jag har lite svårt för är den söta smaken i soyamjölken men det funkar ändå och körsbär i gröt var jättegott verkligen. Till det ett ägg också självklart. Jag ska ta lite mer bilder sen och funderade även på att göra ett ordentligt inlägg om den här kosten. Jag är själv lite nybörjare (åt dock så här förra året vid den här tiden) men ju mer tid man ger det och tittar och letar lite extra i affären så hittar man det mesta. Jag vet själv att folk som har fibro och som äter mjölkprotein-/ och glutenfritt mår mycket bättre, det gör i och för sig alla människor men just för oss fibrosar är det jättebra. Man hjälper kroppen på traven och den behöver inte lägga så mycket energi på att bryta ner maten och framförallt så har de flesta fibrosar problem med magen på ett eller annat sätt och då är det verkligen nyttigt och bra att äta så här. 
 
Jag har precis paketerat alla plagg också som gick ut igår på Tradera så det är klart, så det är skönt. Men nu ska jag sätta igång och plugga. Hade en riktigt seg plugghelg denna helg, men så är det ju ibland. Desto mer att göra idag! Vi hörs sen, kram ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Janet

Testa mandelmjölk! (Den osötade) jag använder det i kaffet :) inte sött och det blir en liten mandeltouch på det!

Svar: Åh tack så jättemycket för tipset Janet! :D Ibland blir man lite småäcklad av den där sötasmaken faktiskt. Det ska provas :D!
Emmas fibromyalgi

2014-01-27 @ 10:07:26
Postat av: Janet

Ja det blir lite sliskigt när man ska ha i mat och så. Tyvärr så slänger de i socker i de mjölkfria produkterna för att det ska bli godare.. men de kommer mer och mer osötade alternativ :) havremjölk och havregurt (yoghurt på havre) är också gött, men vet inte hur de e om du vill ha glutenfritt..

Svar: Ja det är lite synd faktiskt.. Det är ju perfekt nu när man är sötsugen med soyamjölken men jag kan tänka mig att man tröttnar rätt fort. Jag är van vid att mjölken knappt smakar något ;) (Vi har annars minimjölk). Hmm.. det har du rätt i, det ska jag kolla upp :)
Emmas fibromyalgi

2014-01-27 @ 12:45:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0