När man tappar lusten till något man förr älskat

 
 
Jag har nu bestämt mig. Jag har sedan en tid tillbaka haft en privat instagram, där jag måste acceptera nya följare. Detta tycker jag dock inte har gått jättebra, utan bara skapat ännu mer tvivel inom mig. Vissa skriver inte ut om de har fibro på sina biografier, vilket gör det jättesvårt för mig att veta om de vill följa mig för att få inspiration eller bara följa för att följa. Sedan har det också blivit så att när jag accepterat så har dessa personer inte skrivit något eller gillat något eller så, vilket gör mig ännu mer konfunderad, "varför följer dom mig då?". Men idag så bestämde jag mig. Nu har jag gjort min instagram helt privat och har enbart folk där som jag bryr mig om och som jag skapat en viss internetrelation med, och självklart kära vänner och familj. Det känns helträtt och framförallt nu när vi även väntar tillökning så känner jag att jag vill vara mer privat. Alltså så kommer mitt kontaktpersonsarbete enbart skötas härigenom och genom min speciella mailadress som jag skrev ut igår.
 
Det blev för mycket helt enkelt när folk blev irriterade på att jag inte svarade snabbt nog och jag blev överöst av kommentarer och mail från alla håll och kanter där de ifrågasatte varför jag inte svarat. Detta för mig är inte okej. Då detta är helt ideellt arbete och jag får ingen ersättning för det, så har jag använt min fritid till detta och den fritiden går oftast åt till att vila och vara med min man och familj, och när jag då får påtryckningar från alla möjliga håll så tappar jag lusten. Den lusten vill jag inte tappa och förlora, för jag älskar att inspirera och ge folk bevis på att det går att må bra med fibro, därför har jag valt att göra detta, för att få lite avlastning. 
 
Nu ska jag sätta igång med mitt heltidsarbete, skolan, som ska vara klar nästa vecka, så hörs vi snart igen. Kram på er ♥
 
 
 

Kommentarer
Postat av: diana

Trist att du gjort den helt privat jag har sj ev fibromyalgi och har följt dig i några månader jag har inte skrivit ut i min bio att jag har fibro då jag inte riktigt fått diagnosen men min läkare är 100 på att de stämmer men vill inte sätta diagnos än.. jag har nyss börjat använda dina taggar.. hade varit kul och få mer inspiration och kunna följa dig i din värk.. du kan kontakta mig på min mejl om du vill svara :)
Kram

2014-05-30 @ 17:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0