håravfall och ljuvligheter

Tisdagförmiddag. Höfterna värker, det gör ont när jag sitter ner, brinner i huden på alla möjliga ställen och fortfarande öm på magen... Men det som gör mest ont i hjärtat och psyket är att jag de senaste nätterna sovit riktigt, riktigt dåligt. Jag vaknar med ett ryck och slits från sida till sida, rycks ur drömmar och ner i dem igen när jag somnar om, detta är någonting som tar otroligt för mig för det påminner mig om den sömn jag hade innan jag gick in i väggen våren 2010 och det skrämmer mig med tanke på att min sömn har varit väldigt bra det senaste året. Jag försöker dock se lätt på det och tänker att det är någonting som händer inom mig och det vill väl bara ut. Det här med brännande känslor vid beröring och smärtan när jag sätter mig (det gör ont i huden på rumpan, hur kul låter inte det?) och exempelvis att det gör ont när Rockys svans råkar vifta på mig är helt nytt för mig. Jag och mamma hade ett långt prat igår och vi funderar på om det är någon grensjukdom/symptom som håller på att utvecklar sig inom mig med tanke på alla konstigheter som händer, men vi är ju inte läkare men vi kan bara spekulera än så länge. Det var ju så när min fibro blommade ut ordentligt då hade jag också en riktig riktig svacka, svimmade och en massa annat (som ni kan läsa om HÄR) och det här börjar likna något sådant, men som sagt, vi kan bara spekulera och hoppas på det bästa.
 
Imorse när jag vaknade så värkte hela underkroppen, jag som brukar studsa upp som en lärka om morgnarna låg kvar och bara önskade att få somna om. Upp gick jag iallafall och steg in i duschen. När jag tvättade håret fick jag en måttligt roande överraskning, varje gång jag drog handen genom håret så fick jag med mig stora "slamsor" av hår, vilket jag inte fått förut... Jag brukar självklart "fälla" mycket hår men det här var någonting annat... Jag duschar iallafall vidare och äter sedan frukost och pratar med Erik om allting, sedan ber jag mamma ringa mig när hon vaknat och när vi pratar i telefonen så går jag in för att lägga täcket till rätta och när jag ser min kudde så är den full av hår...
 
Det som är jobbigt i det hela är att man aldrig (och nu pratar jag nog inte bara för mig själv) kan veta vad som är orsakat av fibron och inte, och det är nog det som gör mig mest irriterad och arg.
 
Om det är någon av er där ute som känner igen sig, snälla snälla skriv en rad bland kommentarerna eller maila mig på [email protected] och berätta, för just nu så går jag runt och stampar och förstår absolut ingenting. Det hade värmt mitt klämtande hjärta otroligt ♥
 
Men nu till någonting roligare, lite bilder från vårt brunkålskok i söndags. Jag hade bakat och stått i (självklart). Det bjöds på pepparkakscupcakes med vitchokladforsting med Polkagris-/ pepparkakssmulor på toppen, chokladfudge och pecan banana cake (som är ljuvlig).. Det var en jätte trevlig afton med mycket skratt och gottis att både äta och dricka, och brunkålen blev riktigt bra!
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Åh min älskling, vill bara ge dig så mycket kärlek just nu. Fina människa, hoppas svackan inte blir värre. Tänker på dig <3

Svar: Åh finaste Fridie <3 Tack så jättebamsemycket hjärtat, det hjälper att veta att du tänker på mig <3!!
Emmas fibromyalgi

2012-12-18 @ 11:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0