Vår underbara mamma-dotterdag

/Sista bilden på Mors-dagkortet har min morfar ritat, han var fantastiskt duktigt på att rita och vi fick veta igår att han var duktig på en hel del min kära morfar som jag tyvärr aldrig hann träffa. Igår var det 50 år sedan han begravdes/
 
När jag tänker på vår dag jag och mamma hade igår så fylls jag av lycka och kärlek. Åh vad jag älskar min mor! Blir alldeles tårögd och det stockar sig i halsen när jag tänker på henne, min underbara, fantastiska mamma som har ställt upp för mig i allt som hänt i mitt liv. Ord räcker inte till för att beskriva min kärlek till dig mamma ♥ Vi började med en kopp kaffe och prat om allt och ingenting och sedan satte jag fart med kanelbulledegen. Jag insåg att jag borde ha en sådandär temperatursticka när jag bakar då jag är så frusen och kall om mina händer jämt och ständigt så är det svårt för mig att känna vad som är "fingervarmt" och inte (som mjölken ska vara när man bakar bullar ex). När degen jäste så lagade vi lunch och satt och smaskade och när degen var klar så började jag knåda och baka snurrorna, som då var första gången jag gjorde dem och jag måste säga att de blev rätt fina ändå, under den tiden så tog mamma en promenad med Rocky. När de kom in igen så var det dags för bullarna att skjutsas in i ugnen och när de var klara så satte vi oss med några kartonger från mormor som vi talat om länge att vi ska ta och kika igenom. Vi kokande ännu lite mer kaffe och satte oss med de nybakta bullarna och började titta igenom allting och vi hittade en hel del fascinerande och spännande saker. Där satt vi i några timmar och tittade, drack kaffe och vi satte igång ytterligare en kanna när kaffet tagit slut. Det var så mysigt att bara få vara med mamma ensam, bara sitta och prata om allt som händer. Vi planerade lite inför julen som kommer, flytten som sker om 32 dagar och livet i allmänhet. Nej, det går tametusan inte att sätta ord på vår dag igår. Någonting som kanske kan visa på hur bra jag mår när jag är med mamma är att när jag kom hem så var smärtan som bortblåst och lyckan infann sig återigen i min kropp. Det, det är ett bra recept på smärtstillande, att få spendera en dag med min underbara och varma mamma ♥
 
 

Kommentarer
Postat av: mams

Men Hallå!! nu bidde ju jag tårögd och stockig halsen! Tack själv snorpan, jag hade en lika mysig dag jag också.. en varvarnerdag! vilken tur att vi mår bra av varandra!! <3 <3
Pyss från din mams!

2012-10-29 @ 11:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0