stroganoff och miniutrymme

vår goda lunch igår
 
Hej på er och förlåt för alla mobilbilder som blir nu för tiden. Jag har helt enkelt inte tid eller ork att ta fram kameran och fota, så jag hoppas att dessa bilder duger. Bättre det än inget, tänker jag. Det blir självklart bättring sen efter bröllopet, för jag saknar själv att fotografera. Iallafall. Nu sitter jag med mina kursböcker framför mig och ska precis hugga in i dom. Har fyra kapitel att läsa + en essä att skriva och det till imorgon. Tror dock inte att det ska vara några problem. Jag har lagt upp dessa dagar i timplanering, så det ska gå. Vid ett ska jag få bli ompysslad i form av fotvård (tack för presentkortet kära svärföräldrar) och det ska bli så skönt, framförallt känner jag att jag är värd det efter den vecka som varit. I övrigt så har jag börjat känna att bebisen inte gillar när jag böjer mig ner, jag får ju faktiskt ta och tänka efter själv hur det skulle kännas att bli ihopknycklad i ett sådant litet utrymme, eller hur? Dock glädjer det mig för jag känner ju verkligen att han blir större och större, vår lilla buse. Förresten så gjorde jag en så sjukt god korvstroganoff igår (som ni ser på bilden), det var tänkt att vi skulle äta kotletter till lunch igår och att korvstroganoffen skulle vara till både mig och Tonny i matlåda, men när jag står och gör den och Tonny kommer hem från gymmet så tittar vi på varandra och säger: "Ska vi inte äta stroganoffen nu istället?", haha. Nog den godaste jag gjort och jag smällde i mig hela tallriken, trots mättnad efter mindre än halva. Nehepp, om en skulle ta och läsa lite om svensk nutidshistoria? Hörs sen! ♥
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0